מאז הקורונה אני יכול לומר באופן מפורש שכמות המטופלים שרוצים טיפולי מגע ושיאצו בקליניקה עלתה פלאים. זה מרגיש כאילו לאנשים חסר מגע. במהלך הטיפול הם מרגישים כאילו הרבה זמן הם היו מנותקים מהגוף של עצמם. הדבר היחידי שהגוף התרגל אליו זה סטרס בצורת דחיפת מתוש לאף או לפה או מחט לבדיקת דם.

בקליניקה אני אוהב לשלב דיקור סיני עם טיפולי השיאצו. לכל אחת מהשיטות יש את מקומן בטיפול. לתפיסתי לטיפול בדיקור יש תחושה יותר מדוייקת ולפיכך יכולה להיות גם קצת קרה ומרוחקת, לעומת השיאצו שהוא טיפול יותר עוטף, חם ומחבק אבל מרגיש פחות מדוייק ונקודתי. השילוב של שניהם הוא האיזון המושלם.

אני אוהב להתחיל את הטיפול דווקא עם השיאצו. זה מאפשר לצ'י של המטופל להתחיל לנוע בגוף בצורה חלקה. זה מכין את הגוף של המטופל לקראת החדרת המחט. בנוסף לשיחה שמתנהלת בקליניקה, לטיפול במגע יש משהו נוסף שמקרב בין המטפל למטופל דבר שמאפשר למטופל להרגיש בטוח יותר בטיפול ורצון לשתף.

לשיאצו היכולת להרגיע, להתנתק ולשקוע בטיפול. זה בנוסף להשפעה על המערכת החיסונית. כשהמיינד שלנו מכוון לריפוי אז הגוף מגיב בהתאם למחשבה.

בקליניקה כל טיפול דיקור מתחיל עם מגע באיזורים שבהם אני מחליט שצריך לדקור. אפשר להרגיש את מיקומה של הנקודה, אפשר לראות אם אותו מרידיאן שאני עובד עליו הוא מרגיש תקוע, חלש, מתוח. למגע יש אנרגיה מאוד יאנגית, חמה, שמאוד חשובה ברפואה הסינית ליצירת תהליכים.

חום מאפשר תנועה ותנועה מאפשרת שינוי וריפוי.

אחת מהמטרות שלנו בטיפול היא ליצור תנועה אצל המטופל לצורך ריפוי והחלמה והמגע עושה את זה בצורה מדהימה.

סיפור מקרה מהקליניקה

מטופל בן 21 שנשלח אלי דרך חברה שלו. מדובר בחייל קרבי שסובל מכאבי גב תחתון עקב פציעה עוד מלפני הצבא. בטיפול הראשון במהלך התשאול החייל לא ממש שיתף פעולה. הוא היה שקט וענה תשובות קצרות. יותר היה חשוב לו מה יהיה במהלך הטיפול מאשר לשבת ולדבר איתי על התלונות שלו. הסברתי לו שאני רוצה להתחיל עם טיפול מגע ואחרי זה אם יהיה צורך אשלב עוד דברים.

בתחילת הטיפולי הגוף שלו הרגיש מאוד מכווץ, לא נינוח. אחרי כמה זמן הוא התחיל לשאול אותי שאלות על הטיפולים, במה זה עוזר, איזה סוגי טיפולים קיימים, על הפילוסופיה שעומדת מאחורי הרפואה הסינית. בהמשך התחיל לשתף על החיים שלו, על עוד כמה תלונות שיש לו ואולי בהמשך גם ירצה לטפל בהם. לאט לאט הגוף הרגיש כאילו השתנה לגוף של בן אדם אחר לגמרי. הייתה תחושה שבטיפול אחד אני מטפל בשתי מטופלים שונים. לקראת סוף הטיפול הוא שאל על תלונה נוספת שיש לו ואם אוכל לעזור לו בזה. עניתי לו שאצטרך להשתמש במחטים .הוא לא הסכים לדיקור וכך נגמר אותו טיפול.

שבוע אחרי זה הוא חזר אלי ושוב היה מולי אותו מטופל מופנם שלא משתף פעולה. התחלנו את הטיפול שיאצו ואחרי 20 דק של הטיפול הוא ביקש כאילו זה יצא ממנו בהתפרצות שהוא רוצה לנסות דיקור. כמובן שניצלתי את ההזדמנות והפכתי את הטיפול לדיקור.

אותו חייל נמצא איתי כבר שנה ולא מוכן לקבל טיפול שהוא לא משולב. כיום אני מחלק את הטיפול ל20 20 20 .20 דקות שיחה,20 דק שיאצו ו20 דק דיקור.

בקליניקה חשוב מאוד לזרום עם הכוונה של המטופל ולדעת ולהבין שהמטופל הוא הקובע את הקצב ואת הדרך. אנחנו שם רק בשביל לעורר את צומת ליבו לאופציות הקיימות לרשותו. לפעמים לוקח למטופל אחד זמן עד שהוא מאפשר לי לדקור אותו ולפעמים לוקח זמן עד שמטופל אחר מאפשר לי לעשות לו טיפול שיאצו. לפעמים לוקח זמן עד שמטופל מספר לנו את כל מה שיש לו לספר ולפעמים בטיפול הראשון כבר אני יודע את העץ שורשים.

והכל נכון.

 

אשמח לפגוש אתכם בטיפול,

 

שלכם,

מייקל

 

 

מטפל ברפואה סינית, שיאצו וארומתרפיה.מייקל כהן - מטפל ברפואות

בן 34. גר בהוד השרון. נשוי לשליו.

בעל קליניקה פרטית בהוד השרון ״מייקליניק״.
מטפל ברפואה סינית, שיאצו וארומתרפיה. רוקח בעזרת שמנים אתריים קרמים, משחות ותמציות ללקיחה פנימית למגוון בעיות רפואיות.

 

 

למידע נוסף »

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ