מאת: דנה צור, Dip. CM, מומחית לטיפול ברפואה סינית לבעיות עיכול

אז נכון שהקיץ הגיע וכבר פחות בא לנו לשתות תה חם אבל חליטות יכולות להיות קרירות, מרעננות ובעיקר – יעילות בהקלה על מצבים רפואיים.

כשהגעתי לסין על מנת ללמוד רפואה סינית גיליתי שהסינים לא מסתובבים עם בקבוקי מים אלא עם בקבוקי זכוכית ובתוכם צמחים.בכל פעם שהבקבוק מתרוקן, הם ממלאים את הבקבוק במים רותחים, מחכים שיתקרר ושותים את החליטה שהתקבלה כשהיא בטמפרטורת החדר. בצורה זו, הם ממשיכים לקבל את התכונות הרפואיות של הצמחים שהם החליטו לשתות במשך כל היום.

אם נחזור למערב, כ 15 אחוזים מהאוכלוסיה בישראל סובלים מבעיות עיכול כגון נפיחות בבטן, גזים, כאבי בטן, יציאות לא סדירות, בחילות ועוד. פעמים רבות הבדיקות הרפואיות יוצאות תקינות ולרפואה אין פתרון מספיק יעיל. על פי הרפואה הסינית אחת הדרכים לטפל בבעיות אלו (מלבד דיקור סיני ושינוי תזונתי) היא שתיה של חליטות לאורך היום.

איזו חליטה מתאימה לאיזה מצב?

החליטה היעילה ביותר להקלה על גזים ונפיחות בבטן מנסיוני, היא זרעי שומר הנקראים בסינית 小茴香) xiao hui xiang). זרעי השומר יתאימו בעיקר לאנשים הסובלים מקור ויכולים גם להועיל לעצבנות או למתח. כדי להכין את חליטה, שמים כפית זרעי שומר בכוס/ בקבוק עם מים רותחים, מחכים שהמים יצטננו ושותים.

חליטה נוספת שיעילה גם היא לגזים ולנפיחות בבטן היא פרחי קמומיל. חליטת קמומיל יכולה להקל על כאבי בטן, נפיחות, גזים ויציאות לא סדירות (שלשול ועצירות לסירוגין). ניתן לקנות בחנויות טבע פרחי קמומיל ולהכין מהם חליטה או לשתות תיון של קמומיל. חליטת קמומיל תתאים יותר לאנשים הסובלים מחום וגם היא יכולה להקל על מצבי מתח ולחץ.

לבחילות ולהקאות יכולות להועיל חליטת ג'ינג'ר הנקרא בסינית sheng jiang (生姜) או חליטת ציפורן (התבלין כמובן…) הנקרא ding xiang (丁香). ג'ינג'ר מועיל לבחילות ולהקאות, אך חשוב לדעת שהוא מתאים יותר לאנשים הסובלים מקור. הוא יעיל גם במצב של התקררות עם נזלת לבנה, שקופה ומעט כאבי שרירים.

ציפורן טובה יותר לבחילות או להקאות באנשים הסובלים מקור קיצוני. היא תועיל גם לשיהוקים (אצל אנשים הסובלים מקור) ויכולה להועיל גם לאימפוטנציה.

לסובלים מכאבי בטן המוקלים בחימום, ניתן לשתות חליטת קינמון. מי שרוצה להתפנק במשקה קינמון טעים, שלפעמים אף משמש כתחליף קפה, יכול לערבב חצי כפית תבלין קינמון, מים רותחים ותחליף חלב.

לסובלים בעיקר מתחושת כבדות בבטן ומתח, ובעיקר אם אתם טיפוסים שיותר חם להם, חליטת מנטה או נענע תתאים לכם.

אז קיץ נעים ובריא,
לרוויה

לקריאה על תסמונת המעי הרגיז מאת: דנה צור – הקליקו כאן

חליטת צמחים

 

לתיאום פגישה וייעוץ עם דנה צור בנוגע לבעיות עיכול

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

דנה צור - רפואה סינית לבעיות עיכול, תסמונת המעי הרגיזדנה צור Dip. CM מומחית ברפואה סינית לטיפול בבעיות עיכול (גסטרו)

למידע נוסף»

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ