כבר פורים שני שלא שמתי על עצמי פנים אחרות בצורת מסכה. בחוץ, תזזיתית מתמיד, מסתובבת הקורונה עם מסכות משלה. המחלה בעלת אלף הפנים שנראית אצל כל אחד קצת אחרת.

אחד א-סימפטומטי, והשני נאבק על חייו. אחת מתייסרת מכאבים, והשנייה איבדה חוש ריח. אחד לא מתאושש מעייפות קשה, והשניה משתעלת כבר חודשים.

אנחנו במציאות לא ברורה שמביאה איתה הרבה חרדה ומזכירה לנו שיש הרבה לא נודע. שאין לנו שליטה. על כלום. גם על מה שחשבנו שיש לנו שליטה בו.

אירועי היום נעשים לא ברורים, שיגרה זה קונספט שכבר שכחנו, ואנחנו, כחברה, וכבודדים, לובשים אדישות, תסכול ופחד.

התקווה שמתעוררת בנו עם הגיעם של החיסונים, דועכת קצת לנוכח תופעות הלוואי שאנחנו חווים. בקליניקה אני רואה יום יום אנשים הסובלים מחרדות ומבדידות שלא חוו מעולם. הריקמה המשפחתית או החברתית שלהם לא השתנתה אבל אופי התקשורת השתנה, וגם תכיפות המפגשים. הלך לנו ה״ביחדנס״, כמו שאמרה לי מטופלת שביכתה את אובדן השימחה הפורימית. אבל האמת היא שהבדידות לא מגיעה מבחוץ, אלא נפרשת מהלב החוצה. דבר שמקבל תמיכה וריפוי במהלך הטיפול בדיקור ובמגע.

בנוסף, מגיעים בחודשים האחרונים לטיפול אנשים עם תסמיני פוסט קורונה שנחווים לעיתים כמו פגיעה מוחית, ולעיתים כמו פגיעה נפשית. לפעמים הקושי הוא פיזי ולפעמים רגשי. ההבחנה בין גוף נפש מטשטשת, ואני חושבת לעצמי שטוב שכך, כי זו גישה שקרובה לאמת. קשה להגדיר איפה נגמר הגוף ומתחילה הנפש, או להפך. ולכן, אנחנו מטפלים בהם כמיקשה אחת באופן הוליסטי.

לאחרונה מגיעים גם אנשים שקיבלו חיסון וסובלים מבעיות לא צפויות שלא חוו בעבר. ״אבל מה הקשר?״ שואלת בהפתעה בחורה בת 34 שהשתבש לה המחזור החודשי בצורה דרסטית. איך קשור חיסון קורונה למחזור?
איש חסון עם מערכת עיכול חזקה, סובל משילשולים וגם הוא לא מבין מה השתנה מאז החיסון?

ואני שמחה שאין לי הסבר מדעי, כי לא משנה אם אנשים סובלים מסימפטומים אחרי מחלת הקורונה או אחרי החיסון – לרפואה הסינית יש מענה, עם הסבר אנרגטי משלה. לטיפול שלנו יש תשתית של אלפי שנים, שנוסף לה נסיון מהשנים האחרונות בטיפול במחלת הסארס ומגפות אחרות ממשפחת הקורונה.

תשומת לב לתזונה, שימוש בצמחי מרפא שנחקרו, דיקור וטיפולי מגע מתגלים כיעילים ביותר ומשמשים כחבל הצלה לגוף השוקע בחול התובעני של הקורונה.

בימים שלפני הקורונה טיפלתי הרבה באנשים הסובלים ממחלות כרוניות, והתמונה המתגלה היום בקליניקה, בעקבות ארועי הקורונה, מאד דומה.

הנזק הוא רב מערכתי, עמוק, ודורש שיקום איטי וסבלני.

עייפות כבדה, ״פיוז קצר״, חוסר ריכוז, כאבים בכל הגוף, בעיות נשימה, בעיות עיכול וקשיי שינה מאפיינים את המצב.

אני פה כדי להסביר ולהזכיר שיש תקווה ויש מוצא. לרפואה הסינית יש מענה בצורת טיפול עדין, רגיש ומקיף, ומספר טיפולים רצופים יכול ״להרים״ מחלימים ומחוסנים בחזרה לחיים.

לפרטים אודות טיפול טבעי בתסמיני פוסט קורונה ולקביעת תור

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

יעל שפירומטפלת ברפואה סינית מאז 2006. מתמחה ברפואת נשים, ילדים, מחלות כרוניות ואוטואימיוניות.

בעלת תואר שני ותואר דוקטור ברפואה סינית מ-Pacific College of Oriental Medicine.

מרצה ומנחה קלינית ב-PCOM, מטפלת ב- Mount Sini Hospital, מנהלת ובעלים של קליניקות בניו ג'רזי וניו יורק, מורה ומטפלת באיינגר יוגה מ- 1999.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ