בעיות שינה והטיפול באמצעות רפואה אינטגרטיבית

בוהים אל מול הקיר ולא מצליחים להירדם? מתעוררים כל פעם שמישהו זז ולא מצליחים לחזור לישון? מרגישים 'שהבטרייה' שלכם לא נטענה למרות שלכאורה ישנתם שנת לילה מספקת? עייפים, חסרי אנרגיה ובלי מוטיבציה להתחיל את היום?
אם עניתם בחיוב על אחת או יותר מהשאלות האלו, כנראה שאתם חלק מאותם 30% מכלל האוכלוסייה שסובלים מנדודי שינה, או בשם המקצועי 'אינסומניה' ( insomnia).
כדי להבין טוב יותר למה חשובה לנו כל כך השינה, מה גורם לפגיעה באיכותה, איך מתמודדים עם הבעיה ואיך הטיפול האינטגרטיבי מציע פתרון יעיל, טבעי ובטוח לשינה טובה יותר – עשינו בשבילכם סדר בתופעה העולמית.

מהן בעיות שינה ?

בעיות שינה הן שם כולל למגוון רחב של מצבים רפואיים המשפיעים על משך השינה ואיכותה. באופן טבעי גופנו יודע להיכנס למצב של שינה ולשהות במשך לילה שלם בתרדמת בכדי 'להטעין' מצברים ליום הבא. בגלל גורמים כאלו ואחרים רבים מאיתנו אינם מצליחים להירדם בקלות או לישון לילה שלם מבלי לקום כמה פעמים. דבר זה גורם לפגיעה משמעותית באיכות השינה וכתוצאה מכך איכות החיים נפגעת.
כיום, בעידן המודרני בעיות השינה הפכו דבר שבשגרה ולפי מחקרים אחוז הסובלים מהן עומד על בין 20% ל 25% מכלל האוכלוסייה, מספר שהולך וגדל עם השנים.

מה קורה בגופנו במהלך השינה ?

בזמן השינה מתרחשים תהליכים רבים החיוניים לתפקוד תקין ולהתפתחות בריאה. עיבוד זיכרונות, פינוי וסילוק רעלים, גדילה וצמיחה, בקרה על לחץ הדם, הזרמת דם לרקמות רכות כדי לחדש ולקדם ריפוי, בקרת רעב ושובע ועוד מגוון רחב של מצבים פיזיולוגיים אשר תורמים לחוסן הגופני שלנו וגורמים לנו להתפתח באופן טבעי.
כל אלה נפגעים מחוסר בשינה או משינה לא איכותית ואת ההשלכות ניתן לראות בחלקן בטווח הזמן המיידי. חוסר בריכוז ועייפות יתר הן תופעות שכיחות המגיעות לעיתים לאחר לילה ללא שינה, וכשהמצב הופך לכרוני הן רק עולות ומתעצמות.
כמו כן, עצבנות ואגרסיביות בלתי נשלטת גם יכולים להופיע לאחר שינה לא איכותית, דבר הפוגע באיכות החיים של האדם ויתרה מזאת, גם על סביבתו.

מי סובל מבעיות שינה ?

בעבר הלא רחוק הסברה הרווחת הייתה שבעיות שינה פוקדות רק את שכבות הגיל המבוגרות, אבל היום ניתן לראות שהנתונים השתנו וזאת בעקבות מציאות מודרנית עכשווית. שורה ארוכה של מחקרים הראתה כי אחוז גדול מבני הנוער שלנו סובל גם הוא מחוסר בשעות שינה, הנובע משילוב של מספר גורמים שסוללים את הדרך לנדודי שינה.
אפשר לראות שבעיות השינה נוגעות בכל חלקי האוכלוסייה במידה כזו או אחרת, ולכן קיים צורך אמיתי בפתרון הבעיה.

מה גורם לנו לא להירדם ?

לשאלה זו יש הרבה תשובות, אך כמה מהן נוגעות לרוב האנשים שסובלים מבעיות שינה. החדשות הטובות הן שחלק מהכלים להתמודד עם אותם קשיי שינה נמצאים בשליטתנו ואפשר לנהל אותם בצורה די טובה.
מחקרים מצאו כי רמות הסטרס והמתח שאנו חווים במהלך היום פוגעות באופן ישיר באיכות השינה שלנו בלילה. דאגות, חרדות, פחדים ועומסים שונים – כל אלו משמשים כמנוף שלילי ליכולת שלנו להיכנס לשינה ולשהות בה לאורך כל הלילה באופן רציף ללא הפרעות.
כידוע ההתמכרות למסכים פוגעת גם היא וגורמת לבעיות שינה. מסכי טלוויזיה, מכשירים סלולאריים, טאבלטים ומכשור כזה או אחר אשר פולטים את האור הכחול, משבשים את האיזון ההורמונלי במוח וגורמים לעיכוב בכניסה לשינה.

מה הפתרון המוצע כיום ?

הפתרונות המוצעים כיום מגוונים וכוללים מספר מנגנונים ושיטות טיפול.
אחד הטיפולים הרווחים הוא טיפול CBT המכיל מכלול של שיטות טיפול פסיכולוגיות, המבוססות על שילוב של רעיונות מהטיפול ההתנהגותי והקוגניטיבי. הטיפול מלמד לזהות מה גרם לבעיות השינה, כיצד להתמודד עם מצבים אלו ולעשות עבודה אישית בכדי להתגבר על קשיי השינה.

שיטת טיפול נוספת הינה הטיפול התרופתי. כדורי שינה ידועים בהשפעתם המיידית על משך השינה, אך שימוש בתרופות אלו טומן בחובו גם סיכון ברור. בשימוש ממושך הגוף מתרגל להירדם רק בעזרתן ובכך מייצר תלות שעלולה להיות מסוכנת. לאורך זמן, באופן די אירוני, היכולת להירדם נפגעת יותר, ולאורך השנים אנשים מתקשים לישון ללא התרופות. בנוסף, לחלק מהתרופות תופעות לוואי חמורות ואף מסוכנות.

מה כולל טיפול במרכז Numa כמענה לבעיות השינה ?

מרכז Numa מתמחה בטיפול אינטגרטיבי לפתרון בעיות שינה בצורה יעילה, טבעית ובטוחה שנשארת לאורך זמן.
במרכז התפיסה ברפואה הסינית, נתפס האדם כשילוב של גוף ונפש. לפיכך, מערכות שונות בגוף האדם משפיעות זו על זו ומושפעות זו מזו. השלב הראשוני הוא מפגש הכרות ואבחון מעמיק, אפיון דפוסי השינה ומעבר על ההיסטוריה הרפואית.
בסיום התשאול נגזרת אבחנה מדויקת המתאימה באופן אישי לשיפור השינה ולמגוון היבטים שונים הקשורים לתהליך ההרדמות, רציפות וכמות מספקת של השינה.
כלי הטיפול בהם אנו משתמשים מתחלקים לשלושה גורמים מרכזיים :

דיקור סיני – דיקור, כלי יעל הנחקר רבות והראה את יעילותו לאיזון מערכות שונות ולהורדת מתחים ועומס על הגוף. דרך שיטות הטיפול והפרוטוקולים שפיתחנו במרוצת השנים, יעילות הדיקור לבעיות שינה נראית אפקטיבית ובטוחה ובעלת יכולת איזון בין מערכת העצבים לבין המערכת ההורמונלית. מערכות אלו משפיעות על מחזורי השינה, דבר המקדם שינה רגועה ואיכותית יותר.

תוספים – תוספי התזונה שאנו מייצרים נבנו לאחר מחקר מעמיק וניסיון קליני, וניתנים כתומכים וכמשלימים את תהליך טיפולי הדיקור. פורמולות הבנויות על בסיס צמחי מרפא סינים ותוספי תזונה חיוניים, משמשים כתמיכה ובניה של אבני יסוד הנצרכים באופן טבעי.

יצירת שגרת בריאה יותר – כאמור, הרבה פעולות שאנחנו עושים לאורך היום משפיעות על השינה, היקיצה ורמת האנרגיות. לכולנו יש את היכולת להשפיע לטובה על גורמים אלו באמצעות שילוב הרגלים בריאים יותר בשגרת החיים. אנו שמים דגש על ליווי והכוונה לשגרה בריאה כגון פעילות ספורטיבית מותאמת, הימנעות ממסכים לפני השינה, תשומת לב למזונות ולצריכה של חומרים ממריצים לפני השינה ועוד.

 

אני מאמין...
“הסיפוק כמטפל הוא לחוות את התהליך שנבנה יחד עם המטופל. המעבר מנקודה אחת מוחלשת למקום מאוזן יותר בחייו, הדרך שבנויה מעליות ומורדות, הרבה שאלות וספקות שמחדדים את הכיוון שאליו צועדים, עד שלבסוף מגיעים לתוצאה יציבה שמשם אפשר להסתכל אחורה ולחייך.”

 

מתניה מטפל מוסמך ברפואה סינית מטעם אוניברסיטת תל אביב – קמפוס ברושים, וחבר באיגוד הישראלי לריפוי סיני מסורתי (I.A TCM). מטפל ברפואה סינית מסורתית ודיקור סיני ומתמחה בבעיות לב, קרדיולוגיה אינטגרטיבית לרבות בתחום האלקטרופיזיולוגיה – הפרעות קצב ובעיות שינה.
מתניה המייסד והבעלים של מרכז Numa , המרכז לטיפול אינטגרטיבי בבעיות שינה ובעל ניסיון קליני במסגרת הפרטית ובמסגרת קופות החולים השונות.

לתיאום עם פגישה וייעוץ עם

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שתפו את המאמר

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ