הדבר הראשון הוא האבחנה. המטפל שואל את המטופל שאלות רבות, לא רק לגבי הבעיה או הבעיות שגרמו לו להגיע לטיפול אלא גם לגבי אורח חייו, ומתחיל לבנות פזל שמורכב מכל פרטי המידע שמסופקים לו.

שאלות רבות נראות לכאורה לא רלוונטיות, כגון העדפה של שתייה חמה או קרה, העדפת סוגי מזונות וטעמים מסוימים, העדפה או אי העדפה של עונה מסוימת ואפילו של צבע. כל דבר שהאדם מעדיף או נרתע ממנו באורח בולט יכול להוות רמז חשוב בדרך להבנת חוסר האיזון שנמצא מתחת לפני השטח, ואשר גורם לסימנים ולסימפטומים.
דרכי אבחון נוספות הן בדיקת הדופק, הלשון ואבחנת גוף. בדיקת הדופק נעשית בדרך מיוחדת, המאפשרת למטפל להתרשם ממצב האנרגיה והדם ולהעריך את מצבם האנרגטי של האיברים בגופו. גם מבנה ומראה הלשון הם דרך לקבלת מידע על המתחולל בגוף. נקודות מיוחדות בבטן ובגב קשורות לאיברים הפנימיים ומהוות דרך נוספת להערכה ואבחון.
רוב המטופלים עוברים גם בירור מקיף באמצעים מערביים משוכללים, דבר שמומלץ בכל מקרה. המטפל ברפואה הסינית מעוניין לקבל גם את כל המידע הרפואי על המטופל: בדיקות מעבדה ואחרות וסיכומי מחלה רפואיים. מידע זה, כולל תרופות שהאדם נוטל ואבחנות מערביות, ישפיעו על האבחנה ועל ההצעות הטיפוליות שיציע.
לאחר האבחנה נקבע הטיפול, שעשוי לכלול, בנוסף לדיקור, גם הנחיות לגבי תזונה ואורח חיים שיסייעו למטופל להחלים.
ברוב המקרים, ניתן להעריך לאחר האבחנה את משך ותדירות הטיפולים.

איך מתבצע טיפול אקופונקטורה?

לאחר שהמטפל הרכיב לעצמו תמונה מכל המידע שאסף, הוא יבחר במספר נקודות טיפול, בדרך כלל בין אחת לעשר.
לביצוע הדיקור, המטופל ישכב על מיטת טיפולים והמטפל יחדיר לגופו מחטים עדינות, שיושארו שם במשך כעשרים דקות. בדרך כלל, התחושה במהלך הטיפול מרגיעה ונעימה ומטופלים רבים אף נרדמים במהלכו. זכור לי מקרה של אדם שסבל מבעיות שינה קשות. הוא הגיע למרפאה עם אשתו וסיפר שלא ישן כבר חמישה ימים. כמעט מיד לאחר החדרת המחטים הוא נרדם ואי אפשר היה להעיר אותו, ואשתו נאלצה להישאר איתו מספר שעות עד שהתעורר.
למרות משך הזמן הקצר, השינה או המנוחה במהלך הדיקור היא בדרך כלל נעימה וממצה. מטופל יכול לקום בתחושה של רעננות או טשטוש נעים. אם הוא צריך לנהוג מומלץ לשתות משהו חם ולנוח כרבע שעה, עד לחזרה של תחושת שלווה ונינוחה ללא טשטוש. תגובות אחרות יכולות להיות עייפות רבה או חוסר שקט, אך אלה בדרך כלל תגובות זמניות שחולפות לאחר מספר שעות עד יום.

מה עושה המחט?

הדיקור בנקודות דיקור סיני (אקופונקטורה) מניע את האנרגיה בגוף המטופל, מרוקן או מחיש אותה, בהתאם לצורך ולאופן הדיקור. כתוצאה מכך האנרגיה והדם עולים ומתחילים לזרום בחופשיות במרידיאנים והגוף כולו מתעורר.

השינוי מתבטא באופן מיידי בחזות החיצונית של המטופל (צבע הפנים, מבט העיניים) ובדופק, שמתמלא ומתייצב. חלק מהמטופלים מתארים זאת כתחושה של שפע שזורמת וממלאה אותם, ומעוררת בהם שמחה או רצון לצחוק.

כמה טיפולים צריך?

במצבים אקוטיים (חריפים) כגון כאב גב, שפעת קשה, כאב עז, שלשול חריף וכד', הטיפולים יכולים להתבצע מדי יום או פעמיים  בשבוע. עם זאת, רוב הפונים סובלים מבעיות כרוניות שנמשכות שנים רבות, ולכן תדירות הטיפולים היא בדרך כלל בין פעם לפעמיים בשבוע, ואפילו פעם בשבועיים-שלושה.
לעתים מורגש השיפור כבר לאחר הטיפול הראשון, ולעתים השיפור מופיע לאחר זמן. דבר זה תלוי בדרך כלל במשך וטיב המחלה, במיומנות המטפל וכנראה גם במבנה האישי של המטופל. בדרך כלל, לאחר סדרה ראשונית

של 8-10 טיפולים שבועיים צריכה להיות הטבה מסוימת. בשלב זה המטפל והמטופל יכולים להעריך במשותף את יעילות הטיפול ולקבוע תוכנית טיפולים להמשך (כך לפחות נהוג במערב. בסין, למשל, מקובל לעשות סדרות טיפול יומיות של עד כעשרה טיפולים).
בעיקרון, איזון שהופר לפני זמן רב מוביל בדרך כלל לשרשרת של מערכות "פיצוי" מורכבות, שהתרתן אינה פשוטה. קיימת אמת מידה גסה, שעל פיה כל שנת חולי דורשת חודש ריפוי אחד, ומכאן שאדם שסובל, לדוגמה, שלוש שנים ממחלה מסוימת, יזדקק לשלושה חודשי ריפוי. זוהי כמובן משוואה מאוד כללית. בקליניקה רואים לעתים בעיות של שנים רבות שנפתרות בזמן קצר יחסית, אך יהיה נכון לומר שבעיות שנמשכות זמן רב זקוקות לפרק זמן ארוך יחסית, כדי שתהליך טבעי של ריפוי ושיפור יתבצע. אין הכוונה דווקא להרבה טיפולים, אלא להתמדה בתהליך טיפולי לאורך זמן.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ