״שלושת חודשי עונת האביב מביאים לידי ביטוי את ההתחדשות של כל הדברים בטבע. זהו זמן לידה. זהו הזמן בו השמים והארץ יוצרים חיים ביחד. במשך עונה זו נבון לפרוש לשינה מוקדם, להתעורר מוקדם, לצאת לצעוד בכדי לספוג את האנרגיה הרעננה והממריצה..."

(מתוך הספר SU WEN, שנכתב בין המאה השנייה לפנה"ס ועד המאה השנייה לספירה)

על פי הרפואה הסינית התזונה המומלצת לאדם מושפעת גם מעונות השנה. לכל עונה יש מזונות המתאימים לה ונקבעים על פי הטעם הדומיננטי של המזון (מתוק/ חמוץ/ מלוח וכו), על פי הטמפרטורה של המזון (ברפואה הסינית יש חלוקה למזונות חמים, חמימים, קרירים, קרים ונייטרלים) ואף על פי צבע המזון.

התזונה המומלצת באביב מורכבת בעיקר מהטעמים חמוץ, מתוק וחריף וממזונות ירוקים.

חשוב לציין שכשהרפואה הסינית ממליצה על מזונות מתוקים או חריפים היא מתכוונת לטעמים עדינים מאד כגון גזר (מתוק) או כוסברה (חריף). תפקידם של המזונות החריפים הוא לעודד תנועה של אנרגיה בגוף, בעוד תפקידם של המזונות המתוקים הוא לשמור על מערכת העיכול ולחזק את הגוף.
מזונות מומלצים באביב יהיו לדוגמא שיבולת שועל (קוואקר), גריסי פנינה, תרד, פטרוזיליה, כוסברה, צנון, צנונית, עירית, כרישה, סלק, גזר, תות עץ, תפוח עץ ירוק ושזיף.

בעונה זו מומלץ לאכול פחות מאכלים כבדים לעיכול כגון מזונות מהחי או מזונות שומניים (ניתן לאכול טחינה אך לא בכמויות גדולות) ויותר ירקות או פירות. לסובלים מבעיות במערכת העיכול כגון מעי רגיש (רגיז), מומלץ לאכול את הירקות מבושלים ולהמעיט בפירות.

ניתן להכין חליטות ג'ינג'ר. הג'ינג'ר הינו צמח מרפא סיני הנקרא בסינית sheng jiang. הוא מגן על מערכת החיסון בשינויי מזג האוויר המאפיינים את האביב וטוב גם לבחילות ולהקאות.
במשך היום אפשר להוסיף כוס מים פושרים עם לימון סחוט. זהו שילוב שיכול להחליף קפה או פשוט לרענן את הגוף.

מתכון אביבי שמומלץ גם לסובלים מבעיות עיכול (מכיל מזונות המתאימים לדיאטת פודמפ המקלה על העיכול):

מצרכים:

1 כוס קינואה
1 כוס פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס נענע קצוצה
2 גבעולי בצל ירוק חתוכים דק
1 מלפפון ללא קליפה חתוך לקוביות קטנות
1 עגבניה חתוכה לקוביות קטנות
חצי לימון
1 כף שמן זית
מלח

הוראות הכנה:

שוטפים את הקינואה במסננת ומעבירים אותה לסיר ביחד עם שתי כוסות מים.
מביאים לרתיחה, מחלישים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים במשך 20 דקות עד שהקינואה רכה.
מחכים עד שהקינואה מצטננת ולאחר שהיא מגיעה לטמפרטורת החדר מוסיפים לה את הפטרוזיליה, הנענע, הבצל הירוק, המלפפון והעגבניה. מתבלים עם חצי לימון, שמן זית ומלח.

בתאבון ואביב שמח!

דנה צורמומחית בטיפול בבעיות עיכול בעזרת רפואה סינית.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ