כרוב כבוש - פרוביוטיקה מהטבע

כרוב כבוש- פרוביוטיקה מהטבע 

הכרוב הכבוש הוא מאכל מסורתי עתיק מאוד שמגיע בואריאציות כאלה ואחרות ממקומות שונים בעולם. הכרוב הכבוש עשיר בחיידקים מסוג לקטובציליוס שחשיבותם בבריאות הכללית שלנו, גדולה מאוד.

השילוב בין כרוב, מלח וזמן מייצר בעצם תהליך שבסופו אנחנו זוכים לפרוביוטיקה המשוכללת והזולה ביותר שמתאימה לנו כמו כפפה ליד.

 

הרפואה המסורתית הכירה מזה אלפי שנים ביתרונות של שימור מזון באמצעות תסיסה- תהליך שנוצר על מנת לשמר מזון לאורך זמן והתברר כתרופה בצנצנת. 

חשיבות המזון הפרוביוטי בצריכה יומית הוא עצום. כיוון שרובנו נחשפים בתזונה היומית לחומרים משמרים, חומרי הדברה, מתחלבים ומסמיכים, חומרים שפוגעים בחיידקים הטובים שחיים במעיים שלנו ובכך בעצם פוגעים בבריאות שלנו הן ברובד החיסוני וברבדים רבים אחרים. 

כאשר אנחנו אוכלים ירקות מותססים, אנחנו בעצם מספקים לגוף שלנו בו זמנית גם פרוביוטיקה (את החיידקים הטובים עצמם) וגם פראביוטיקה (מצע מעולה לשגשוג של חיידקים טובים במעי).

ההמלצה היא לצרוך מזון פרוביוטי כזה או אחר על בסיס יומי.

מזונות פרוביוטים נוספים לדוגמא: משקה קבאס, גבינות אגוזים מותססות, משקאות זרעים מותססים,ממרח מיסו מסורתי, מוצרי חלב באיכות גבוה שעברו התססה כמו לאבנה, יוגורט, קפיר חלב ועוד.

ברפואה המסורתית מאמינים שמזונות מותססים משפרים את תהליך העיכול, מגבירים את אש הקיבה

 ובכך משפרים את יכולת הספיגה של ויטמינים ומינרלים ואבות המזון בכלל מהתזונה היומית שלנו.

המתכון הבא הוא הפשוט ביותר והנגיש ביותר. כל מי שיש לו רבע שעה מיותרת ביום יכול להכין אותו ולהנות מכל הטוב הזה בלי לבזבז הון על קפסולות פרוביוטיקה שונות.

מתכון לכרוב כבוש 

מרכיבים:

משקל מטבח (מומלץ)

 1 כרוב גדול, פרוס לפרוסות דקות

מלח גס ביחס של 2.5 אחוז לק"ג. כלומר על כל קילו כרוב 25 גרם מלח גס.

מים לפי הצורך (לא תמיד צריך תוספת מים, תלוי בעסיסיות הכרוב)

צנצנת זכוכית

תוספות לבחירה: זרעי כמון, גזר מגורד, פלפל אנגלי, עלי דפנה, תפוח ירוק מקולף וחתוך לפרוסות דקות.

אופן ההכנה:

נפרוס את הכרוב לפרוסות דקות בעזרת סכין חדה או מנדולינה. יש לפזר מעל את המלח הגס, 

לערבב ולמעוך היטב עם הידיים עד שסיבי הכרוב מתרככים והכרוב מגיר נוזלים. 

במידה ותרצו להוסיף תוספות מעניינות- זה הזמן

יש למלא את הצנצנת בכרוב, ללחוץ היטב כך שכל הכרוב יהיה מכוסה בנוזלים. בשלב הזה במידה והכרוב לא הגיר מספיק נוזלים ניתן להוסיף מעט מים , כדי שיהיה מספיק נוזל לכיסוי כל הכרוב. 

כרוב שצף מעל המים יש לו סיכוי גדול להעלות עובש.

יש למלא את הצנצנת ולהשאיר לפחות 2-3 ס"מ פנויים כיוון שהכרוב מעלה בועות ונושם ונרצה להשאיר לו מקום.

סגרו היטב והשאירו במקום מוצל וקריר למשך 10 ימים- עד שבועיים. לאחר מכן ניתן לשמור במקרר.

הכרוב הכבוש טעים כתוספת לסלטים, כמנה ראשונה או כתוספת לארוחה העיקרית.

לילדים ניתן להוסיף את מיץ הכרוב לתערובת של החביתה לפני ההכנה, לממרח טחינה, לרוטב של הסלט. המיץ מהצנצנת גם הוא פרוביוטיקה בדיוק כמו הכרוב עצמו ! 

 

בתיאבון ולבריאות

בתור אמא אני מבינה את החשיבות של בניית תשתית בריאותית חזקה בקרב ילדים באמצעות רפואה מונעת והתאמת אורחות חיים ותזונה תומכת לפי אבחנה.
בתור ילדה שהתמודדה מגיל צעיר מאוד עם מחלה כרונית מורכבת אני מבינה כמה הידע שיש בידיי היום היה יכול לתמוך בתהליכי ההחלמה ובאיכות החיים שלי ושל הוריי לו היו נחשפים אליו לפני 25 שנים.
כיום אני מלווה הורים לילדים קטנטנים וגם מבוגרים בדרך לבניית תשתית חיים איתנה יותר, בה אנחנו בונים ולא רק מכלים את הבריאות שלנו.

לתיאום פגישה וייעוץ עם מרינה סוקולוב

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

עזרה שחוזרת לקהילה

בואו לדאוג לעצמכם או לתרום טיפולים לקהילה ועל הדרך לסייע לעסק במילואים.
לנצח את הכולסטרול, הסוכר ולחץ הדם הגבוהים!

רוצים לשמור על בריאותכם מקרוב?

הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו מידע עדכני ומקצועי בנוגע לבריאותכם

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ