טווינא היא שיטת טיפול במגע שפותחה לפני אלפי שנים בסין ומבוססת על עקרונות הרפואה הסינית.

הטווינא מאפשרת טיפול מקומי והקלה על כאב, לצד טיפול מערכתי ועמוק יותר להחזרת הגוף לפעילות תקינה. יתרונותיה הרבים הופכים את הטווינא לשיטה בטוחה ויעילה לטיפול בכאבי מחזור.

כיצד נראה הטיפול בטווינא? מהם יתרונותיו? וכיצד הוא מסייע בהתמודדות עם כאבי מחזור?

ריכזנו עבורכם את כל המידע בכתבה הבאה.

 

טווינא – שיטה עתיקה לטיפול במגע

טווינא היא שיטת טיפול הקיימת כ 2000 שנה המבוססת על תיאוריית הרפואה הסינית . המילה טווינא מורכבת מצמד המילים TUI ו-NA  שפירושן הוא לדחוף ולמשוך, וזאת על פי אופי טכניקות המגע אשר מיושמות על המטופל. כיום משתמשים בטווינא כדי לטפל במחלות פנימיות ומבניות/אורטופדיות, באופן אינטגרלי בבתי החולים בסין. בישראל, השימוש בשיטה הולך וגובר, ומטפלים באמצעותה בקופות החולים ובמרפאות לרפואה סינית.

השיטה מאופיינת בטכניקות מנואליות הפועלות על פי עקרונות הרפואה הסינית אשר במהותה מתבוננת בתנועות האדם. ההתבוננות נעשית על מנת לאבחן את איכות התנועה בגוף –  היכן היא זורמת, איפה היא משתתקת, היכן היא נתקעת, איפה היא צונחת ואיפה היא מתפזרת. הראיה הסינית מתייחסת לכל תופעה בגוף כאל תנועה, ולכן מעבר (או אי מעבר) של חומר ממקום אחד לאחר יכול להתבטא במצוקה רגשית או תופעה פיזית.

 לכל טכניקת טווינא – איכות טיפולית משלה. כאשר מבוצעת כראוי למשך הזמן המתאים היא יוצרת את הרטט היחודי לה המהדהד פנימה אל הגוף.  גלים ורטטים אלו משפיעים על הפוטנציאל החשמלי הזורם לאורך תעלות ומסלולים המרשתים את הגוף.

  

כאבי מחזור – למה זה קורה?

בראש ובראשונה חשוב להדגיש – הווסת החודשית לא אמורה להכאיב לנו.

בפועל, נערות ונשים רבות מדווחות על כאבי מחזור סביב הימים של הווסת, שכוללים בין היתר:

  •       כאבים בבטן התחתונה, לעתים עם הקרנה לאגן ולגב
  •       כאבים בירכיים
  •       שינויים במערכת העיכול
  •       מצבי רוח משתנים
  •       מיגרנות הורמונליות

כאבי המחזור יכולים להופיע כתוצאה מהתכווצות שרירי הרחם, שמטרתה הזרמת הדם מהרחם החוצה.

במקרים אחרים הכאבים הם תוצר של שינויים הורמונליים שמתרחשים סביב תקופת הווסת.

בקרב כ-10% מהנשים הסיבה לכאבי המחזור נעוצה בתסמונת קדם וסתית (PMS), שמקורה בשינויים ההורמונליים שהגוף עובר סביב תקופת הווסת.

במקרים אחרים כאבים משמעותיים בתקופת הווסת יכולים להגרם כתוצאה מאנדומטריוזיס – מחלה כרונית שבה תאי רירית הרחם 'נודדים' אל מחוץ לרחם וגורמים לכאב ולמגוון תסמינים נוספים.

 

טווינא לטיפול בכאבי מחזור – הקלה ומניעה

השלב הראשון בכל טיפול בשיטות מהרפואה הסינית הוא אבחון, שמטרתו לקבל תמונה מלאה על מצב המטופל/ת ולהתאים את הטיפול לבעיה הקיימת.

האבחון מורכב מבדיקה גופנית, בדיקת דופק ולשון, לצד תשאול המטופל/ת בנוגע לתסמינים הקיימים, מחלות רקע והתפקוד הגופני בכלל.

 

לטיפול בטווינא שתי מטרות:

  • טיפול מקומי: להקלה על הכאב ולהפחתת תסמינים קיימים

·       טיפול מערכתי: טיפול בשורש הבעיה, לאיזון האנרגיה ולחיזוק הגוף ולמניעת הישנות התסמינים.

מהם היתרונות של טווינא לטיפול בכאבי מחזור?

  •  טיפול טבעי – טווינא היא שיטת טיפול טבעית ולא פולשנית, ובכך היא מאפשרת אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לסובלות מכאבי מחזור. בניגוד למשככי כאבים, הטיפול בטווינא אינו כרוך בסיכונים או בתופעות לוואי.
  •  מענה הוליסטי – הטיפול בטווינא נותן מענה לא רק לתסמינים הנקודתיים, אלא פועל לטפל בשורש הבעיה ובחוסר האיזון הגופני, הנפשי והאנרגטי.
  •  שיפור זרימת הדם – הטיפול במגע, הכולל לחיצות ותנועות לישה, משפר את זרימת הדם ויכול להקל על תסמיני הכאב שמופיעים סביב תקופת הווסת.
  •  איזון מערכת העצבים והפגת מתחים – טיפול במגע עמוק מווסת את מערכת העצבים הסימפתית, הפועלת כאשר אנחנו נמצאים במצבי לחץ ומתח, ובתורו מוביל גם להקלה על לחץ נפשי וחרדה.  

 

מהו הזמן האידיאלי לטיפול טווינא?

נערות ונשים רבות פונות לטיפול בטווינא בימים שבהם תסמיני הווסת נמצאים בשיא, לצורך הקלה על הכאב.

חשוב להדגיש שטווינא אמנם מציעה טיפול יעיל להפחתת כאבי המחזור, אך לא רק.

כאמור הטווינא היא כלי יעיל גם למניעה ולטיפול בשורש הבעיה.

בעוד שהטיפול בימי הווסת יתמקד בהקלה על התסמינים הקיימים, טיפול בתקופות של רגיעה יאפשר להתמקד בשורש הבעיה ולפעול לחיזוק ולאיזון הגוף, ולכן ישנו ערך רב להגיע לטיפול גם מחוץ לתקופת הווסת.

חשוב להדגיש שיש צורך במספר טיפולים על מנת להביא לשיפור המצב הקיים.

 

מה חשוב לדעת לפני טיפול בטווינא?

  •       בחירת מטפל מוסמך – הטיפול בטווינא יכול להיות כלי יעיל ועוצמתי, בתנאי שהוא נעשה על ידי מטפלים מוסמכים. חשוב לבדוק שהמטפל/ת שבחרתם מוסמכים לטיפול ברפואה סינית (לפחות שלוש שנות לימוד במסגרת מוכרת). בנוסף, בטיפול בכאבי מחזור ישנו יתרון למטפלים שהתמחו בגניקולוגיה.
  •       במצבים של כאב חמור או עוצמתי, חשוב לפנות קודם כל לרופא המטפל ולשלול את קיומן של בעיות רפואיות שדורשות התערבות או טיפול מיידי.
  •       הטיפול בטווינא אינו כרוך בתופעות לוואי, אך לעתים לאחר הטיפול הראשון תתכן רגישות מסוימת – מדובר בתגובה טבעית של הגוף.

 

טיפול אינטגרטיבי בכאבי מחזור

שילוב טווינא עם שיטות טיפול טבעיות אחרות, ושינוי באורח החיים, יכול להעניק מענה טוב יותר לכאבי המחזור ואף לפתור את הבעיה הקיימת.

  •       פעילות גופנית ותנועה – הליכה יום-יומית יכולה להקל על כאבי המחזור .
  •       תזונה – בניית תפריט מאוזן באמצעות דיאטנית, שכולל ירקות, פירות ודגנים, לצד צמצום צריכת מזון מעובד וסוכרים פשוטים, יכול לסייע בהתמודדות עם כאבי המחזור.
  •       דיקור סיני – דיקור סיני נמצא כיעיל מאוד לטיפול בכאבי מחזור ול'גיוס' הגוף להתמודד עם התסמינים הקיימים.

 

טיפול בטווינא יכול לסייע בהקלה טבעית על כאבי המחזור ואף להפחית את התסמינים ולמנוע אותם.   השילוב שלו עם שיטות טיפול אחרות יעניק מענה שלם לבעיה ויסייע בפתרון ובשיפור איכות החיים לטווח הארוך.

מטפלת ברפואה סינית, טווינא, דיקור וצמחי מרפא.

בוגרת מסלול מלא ברפואה סינית בקמפוס ברושים – 3 שנים טווינא שנה שניה בהצטיינות, ו-4 שנים של דיקור וצמחי מרפא. סיימתי את לימודי בשנת 2019.תעודת מטפלת "בכירה" בטווינא.התמחות בטיפול ברפואה סינית בילדים ותינוקות של ה-ICCM ורפואות.עוזרת הוראה (אסיסטנטית) בקמפוס ברושים, אחראית קשרי לקוחות בICCM.

למידע נוסף>>

שתפו את המאמר

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ