ברפואה הסינית הגוף והנפש הם יחידה אחת, בלתי ניתנת להפרדה. אנרגיה בתוך גוף-חומר, ביחסי השפעה הדדית ובתנועה מתמדת האחד בתוך השניה. כל כאב או מחלה הם נקודה בזמן הווה שמאגד בתוכו את כל מכאובי העבר, על כן כשמופיע כזה או אחר השאלה החשובה ביותר תהיה ״למה?״.

למה עכשיו?
למה במקום הזה?
למה בתצורה הזאת?

על מנת לענות על השאלות האלה נצטרך לצאת למסע בזמן. זמן עבר, לבחון סיפור חיינו שהוביל אותנו עד הרגע הזה שהנפש צעקה את כאבה דרך הגוף.

בתישאול הסיני ישנן 10 שאלות בסיסיות אשר בוחנות את מצבו הכללי של המטופל. השאלה העשירית נוגעת במצבו הרגשי! דרכה אפשר להתחיל…

היא נכנסה לקליניקה בהיסטריה מוחלטת, כזאת שמאפיינת אנשים שמרגישים שגורלם נחרץ והם הולכים למות. איך שהתיישבנו היא התחילה לבכות ותוך כדי לספר על סרטן שד בצד שמאל!

״הלו, בבקשה להירגע! אף אחד לא הולך למות כאן! גם לי היה סרטן כזה בדיוק ואני חיה וקיימת״… השתררה דממה מלווה בהבעת תמיהה, ולאחריה… ״באמת?״ בהקלה גדולה.

״באמת באמת״, השבתי והתחלנו תישאול.

״הסרטן בא בזמן״

היא בת 48, ג+3 ,מבנה גוף מלא, בסך הכל מרגישה טוב, פילאטיס וספינינג פעמיים בשבוע. למעט עייפות קשה בבוקר ובערב, יציאות מעט רכות, נטיה לנזלות אלרגיות ויובש בעור, הבחורה בריאה!

בדיקות דם מלפני חצי שנה יצאו תקינות. את הגוש היא גילתה במישוש באמבטיה, השד מזה כחודשיים מתנפח מידי פעם וכואב. זה הזמן לגעת במה שבאמת מעניין. התחלנו תשאול רגשי.

– ״מה הרגש הדומיננטי שלך?״, שאלתי.
– ״אשמה… נראה לי״, השיבה.
– ״באיזה מצבים את מרגישה אשמה?״
– ״הוווווווווו בכל מצב! בגדול, מהיום שבו נולדתי…״
– ״מול מי?״, המשכתי להציק.
– ״מול כל העולם! בעיקר מול המשפחה שלי…״
היא התחילה לבכות. ״די נמאס לי האמת, זה מאוד מעייף, כבר אין לי כוח
יותר…״.
– ״נו…אז הסרטן בא בזמן!״
היא מרימה ראש, פוערת עיניים ושואלת: ״את באמת חושבת שזה קשור?״.
– ״את יודעת שזה קשור!״, עניתי.
– ״נכון, נכון, נכון אני יודעת! אני יודעת! אני יודעת!… האמת חיכיתי לו!״

התחלנו את המסע אחורה בזמן שלה.. חיברנו את נקודות חייה. ילדה בכורה שהעמיסו עליה לטפל במשפחה שלמה עם הרבה ביקורת. ״האמת אף פעם לא הייתי ילדה. מהרגע שנולדתי היה לי כבר תפקיד! ולכולם זה התאים״.

הרפואה הסינית והאשמה

אשמה ברפואה הסינית קשורה לאלמנט המתכת. אלמנט שמשוייך לריאות ולמעי הגס וחלק גדול מעיניינו קשור בשליטה, בביקורת וביכולת לשחרר. אשמה עיקרה הוא דיאלוג מוסרי עם ביקורת עצמית נוקבת!

ברובד היותר עמוק שלו הוא קשור למרידיאן (תעלת אנרגיה) מיוחד, אחד מתוך שמונה כמותו, שמתפתח מרגע הלידה ותלוי בקשר אמא-ילד (CV). תחילתו בפעולת היניקה הראשונה… מהשד!

הסברתי לה… חיברתי את כל סיפור חייה לנקודה הזאת בזמן שבו הגוף שלה (או המוח שלה על פי הריקול הילינג) החליט שסרטן בשד שמאל (צד שמאל אצל אשה ימנית קשור בקונפליקטים בתוך המשפחה) הוא הפיתרון ההכרחי הנכון בשבילה!

הייתה שתיקה. היו דמעות. חלק מהן של הקלה ושיחרור, והייתה החלטה חד
משמעית ״לא עוד!״.

היום היא כבר אחרי… אחרי כימו, ניתוח והקרנות, ובעיקר מנצחת את האשמה!

לא עוד!

מרב סבר מטפלת בשיאצו וברפואה סינית

מירב סבר Ac. Dip T.C.M מטפלת בכירה ברפואה סינית מסורתית ועתיקה, בילדים ומבוגרים עם דגש על שילוב דיאלוג רגשי בתהליך הטיפולי.

מומחית בטיפולי אנטיאייגינג- דיקור קוסמטי, טיפול וליווי חולים אונקולוגים התמחות בילדים עם דגש על בעיות קשב וריכוז, טיפול בצמחי מרפא בוגרת מכללת מדיסין, מלמדת ומטפלת משנת 1996.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ