מה היתרונות של דיקור סיני?

דיקור היא שיטה בטוחה ויעילה, מוכחת מחקרית וקלינית במשך 2000 שנה ויותר, היא מטפלת במגוון רחב של בעיות והיתה שיטת הטיפול העיקרית בסין ובמזרח במשך מאות ואלפי שנים יחד עם שיטות טיפול נוספות מעולם הרפואה הסינית. בעולם הרפואה המודרנית, הדיקור נמצא יעיל כטיפול תומך בבריאות, מונע תחלואה ומסייע במצבי חולי שונים. מכיוון שדיקור עובד במנגנונים שונים מהמנגנונים הכימיים של הרפואה המודרנית, ניתן לטפל בדיקור במקביל לטיפול קונבנציונלי מבלי להפריע לטיפול, כל זאת כמובן, בידוע ובשיתוף הרופא.ה המטפל.

האם דיקור סיני כואב?

דיקור היא טכניקה חודרנית, יש המשווים אותה לכירורגיה בעולם הרפואה המודרנית, כאשר היא מתבצעת ע"י מטפלים מנוסים היא כמעט ולא מורגשת. בחלק מטכניקות הדיקור מקפידים על הימנעות מכאב ובחלק מחפשים את תחושת הערעור של מערכת העצבים בשביל לייצר גירוי חזק יותר. חשוב לדעת שבמידה ויש חשש מהכאב או מהפרוצדורה, ניתן לעדן את הטיפול ולבחור נקודות שפוטנציאל הגירוי שלהן חלש יותר. חשוב לשתף את המטפל.ת בחשש/ פחד מהכאב על מנת שניתן יהיה להתאים את הטיפול. עוד על דיקור סיני ואיך הוא עובד >>

האם הדיקור עלול להזיק? למי אסור לקבל דיקור? האם יש תופעות לוואי?

דיקור סיני הוכח במחקר כשיטה בטוחה לטיפול בילדים כאשר היא מתבצעת ע"י מטפלים מוסמכים* ולכן הוא בטוח לכל גיל.

כשיטה אפקטיבית דיקור סיני יכול  לייצא תופעות לוואי כשמתבצע איבחון או טיפול לא נכון אך תופעות הלוואי אינן מסוכנות והן בדר"כ חולפות תוך מספר ימים. נושא זה נובע מתוך דרך הפעולה של הדיקור אשר עובד על חיזוק, הנעה ושפעול של המערכות בגוף לחידוש המסלול הבריא ובמידה ובוצע טיפול שגוי הגוף בדר"כ יחזור למסלול הקבוע שלו שהיה לפני הטיפול.

עם זאת יש מקרים של תופעות לוואי לא רצויות מדיקור במיוחד אם הוא מבוצע ע"י מי שאינו מוסמך ואינו מכיר את האנטומיה של הגוף ויכול לפגוע באיברים פנימיים מחוסר מיומנות.

*Efficacy and safety of acupuncture in children: an overview of systematic reviews, Chunsong Yang at Al

איך יודעים איפה לדקור?

בגוף קיימות מעל 400 נקודות דיקור "רישמיות". בספרות הקלאסית נהוג למנות 365 נקודות, נקודה לכל יום, בשנה. לכל מסורת יש נקודות נוספות וגם וריאציות על מיקום של הנקודות הקלאסיות כך שאנו מכירים הרבה יותר מ400 נקודות שמסודרות לאורך ערוצים אנרגטים שמכונים "מרידיאנים" (תעלות). התפיסה של תעלות היא מטעה ואין מדובר על צינורות שזורמת בהן אנרגיה אלא על מסולולים אנטומים המעבירים מסר חשמלי לאורך רקמות חיבור ועצבים.

לכל מדקר יש את קבוצת הנקודות שהוא משתמש בהן יותר על פי המומחיות שלו. הבחירה בנקודות הדיקור נעשית ע"פ האבחנה שנאספת בהתבוננות, הרחה והקשבה לאופן הדיבור של המטופל ודבריו. לאחר חיבור של האינפורמציה עם טכניקות נוספות של מישוש- דופק, אבחנת איברי הבטן ומישוש איזורי הכאב אנו נבחר את הנקודות שיהיו בעלות הפונטציאל הגדול ביותר לריפוי, לעיתים אלו יהיו נקודות דיסטליות (רחוקות ממקור הבעיה) ולעיתים אלו יהיו נקודות מקומיות.

בד"כ נחבר לטכניקת הדיקור גם טכניקות נוספות, כוסות רוח, מוקסה (חימום), גוואשה (שיפשוף העור להנעת דם), שיאצו או טווינא.

דיקור סיני לתינוקות וילדים

מי יכול לטפל בדיקור ואיך לבחור מדקר?

כיום לא קיים חוק בישראל המגדיר מי רשאי לבצע דיקור ולכן יש לבחור בקפידה את המטפל.ת וכדאי לשים לב למספר כללים:

  1. מטפל.ת בוגר.ת של מסלול של 4 שנות לימוד (3500 שעות ומעלה). (ניתן לבקש צילום של תעודה)
  2. מטפל.ת מבוטח.ת אצל סוכן ביטוח מסודר (ניתן לבקש אישור).
  3. מטפל.ת שהמשיכ.ה את הלימודים להתמחות נוספת של שנה ויותר (ניתן לבקש אישור)
  4. עובד.ת במרפאה מסודרת.
  5. בעל.ת ניסיון עבודה במערכת הבריאות (קופ"ח או בתי חולים)
  6. המלצה אישית ממטופלים אחרים.

חשוב לשים לב להבדל בין דיקור סיני/יפני לדיקור "יבש" שמבוצע ע"י פיזיותרפיסטים והוא אינו על פי המסורת הסינית ונשען על מיקום אנטומי ומבנה שרירים בלבד. יש "מדקרים יבשים" שקיבלו הכשרה של מספר שעות בלבד והם אינם מוכשרים לטפל בבעיות פנימיות בכלל!!! עוד על איך לבחור מדקר סיני >>

כמה זמן נמשך הטיפול? תוך כמה זמן הדיקור משפיע?

הטיפול בדיקור נמשך על פי קצב ההחלמה של המטופל, ישנם מקרים בהם מעט טיפולים מספיקים וישנם מקרים בהם יש צורך ביותר טיפולים, כלל האצבע הוא ע"פ משך הבעיה, בעיות אקוטיות מגיבות בדר"כ מהר ואילו בעיות כרוניות לאורך יותר זמן וישנם גם מקרים בהם יהיה צורך לטיפול תחזוקה שימשך לאורך כל החיים.

השפעת הטיפול בדיקור היא מצטברת אך צריך לראות תגובה כבר לאחר מספר מועט של טיפולים. לעיתים התגובה תבוא לידי ביטוי בשיפור בתסמינים נלווים לפני השינוי בבעיה העיקרית. 

בכל מקרה, תיאום ציפיות עם המטפל המדקר לפני ובמהלך הטיפול יעזור להבין את קצב ההתקדמות והצפי לגבי כמות הטיפולים הנדרשת.

הטיפול בדיקור סיני פועל במנגנונים המעודדים החלמה והבראה ולכן הקצב שונה מהטיפול המודרני בתסמינים ע"י תרופות החוסמות או עוקפות תהליכי מחלה. במקרים בהם יש סכנת חיים ללא התערבות של תרופות וטיפולים מודרנים יעשה הדיקור לצד הטיפול הקונבנציונלי ויסייע למטופל לקבל את הטיפול המודרני עד למצב בו המטופל לא יזדקק לטיפול המודרני ויוכל להמשיך בתהליך ההחלמה באופן עצמאי.

בטיפול בדיקור סיני ישנה אחריות אישית מצד המטופל להמשיך את דגשי הטיפול בבית ע"י שינויים נדרשים בתזונה, אורחות חיים, פעילות גופנית, צמחי מרפא ועוד.

לתיאום עם פגישה וייעוץ עם אסף מור, צרו קשר

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

אסף מור, מטפל בילדים על פי הרפואה הסינית

אסף מור (Dipl CM (IATcm, ETCMA

בעלים ומנהל של מרכז רפואות, מומחה ברפואה סינית בילדים ומבוגרים.

בעלים ויו"ר של הICCM (הקהילה הבינלאומית לרפואה סינית), מרכז קורס התמחות ברפואת ילדים, מרצה ומנחה קליני בקמפוס ברושים, אוניברסיטת תל אביב. אסף הינו מטפל, מלמד ועוסק ברפואה סינית משנת 2006.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ