הסתיו כעונת מעבר מביא איתו שינויים בכל תחומי חיינו. הילדים חוזרים למסגרות, הימים מתקצרים, האוויר מתחיל להתקרר והקיץ נגמר. כל הורה יודע שבתקופה זו מתחילות לצוץ מחלות, נזלות ושיעולים. אז מה עושים כדי להימנע מתחלואה מרובה בקרב ילדים ופעוטות? הכנו לכם טיפים פשוטים וקלים ליישום, לצליחת התקופה, ונגלה לכם כבר עכשיו שהדרך היעילה ביותר למנוע מחלות ולחזק את מערכת החיסון היא ע"י תזונה ואורח חיים בריאים ומותאמים לעונה. 

7 טיפים לשמירה על בריאות הילד בסתיו

1. אז מה לא? הימנעו ככל הניתן ממוצרים מעודדי ליחה כגון חלב פרה, סוכר וקמח לבן, אוכל מתועש/ מזון מהיר וכו'. 

2. מה כן – נסו לתת לילדכם את מגוון פירות וירקות העונה המכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים להתפתחות ומחזקים את מערכת החיסון שלהם. זהו זמן מצויין למרקים כתומים, מרק עוף ביתי, ירקות מבושלים ולפירות הדר (במתינות).

3. הנזלת כבר פה? שימוש חיצוני במלח מאוד יעיל לייבוש נזלת וניתן להשתמש במי מלח לאף, אינהלציית מי מלח ומנורת מלח. זה הזמן להפסיק מוצרי חלב ומזונות המעודדים ייצור ליחה בגוף. לילדים עם נזלת שקופה מרובה ניתן להוסיף קינמון או ג'ינג'ר למרתח של מי אגסים עם טימין. אם הנזלת צהובה או ירוקה- הוסיפו מנטה/ נענע ולימונית למרתח האגסים עם טימין.

4. הילד משתעל? שיעול בילדים מצריך אבחון רפואי, ובבית ניתן לעזור להם עם אמבטיית שמנים ארומטיים מותאמת לילדים כמו מנטה, לבנדר, עץ התה, אקליפטוס מיטי/ רדיאטה. או לחילופין שאיפת האדים של שמנים אלו מקערה עם מים חמים ומגבת על הראש. לשיעול יבש אפשר להכין מרתח של מי אגסים וטימין, ניתן להוסיף דבש (מעל גיל שנה). למצבים של ליחה מרובה הכינו חליטה של חצי כפית קוזו במים פושרים. ובלילה אפשר להקל על המטרד ע"י הגבהת הראש עם כרית גדולה.טיפים לבריאות הילד

5. הקדימו את שעת ההשכבה של ילדיכם – שינה טובה ואיכותית תסייע להם לשמר את בריאותם ואת חוסן מערכת החיסון. עכשיו כשמחשיך מוקדם, רצוי להסתנכרן עם שעון החורף ולתת לילדים לישון קצת יותר.

6. לא לוותר על פעילות גופנית – אחרי קיץ ארוך ופעיל גם עכשיו בסתיו אסור להפסיק לזוז. השתדלו לדאוג לילדכם לפעילות פיזית יום יומית. גוונו כמה שיותר- משחקי כדור בחוץ, לקפוץ בקלאס או חבל, לטפס ולהיתלות בסולמות בגינה וכל דבר אחר שיגרום להם (ולכם) לזוז.

7.הפן הרגשי – זכרו שכל שינוי מערער רגשית את רוב הילדים. כניסה למסגרת חדשה, התחלה של שנת לימודים ואפילו חזרה לאותו הגן ולאותה הגננת מעורר סטרס. רמות סטרס גבוהות פוגעות בין היתר גם במערכת החיסון. מה עושים? נותנים יותר דגש על שעות בילוי משותפות ותשומת לב חיובית על מנת לסייע להם להתאקלם באופן המיטבי. 

נותרו לכם שאלות? מעוניינים להגיע עם הילד/ה לשיחת ייעוץ וטיפול? צוות המומחים של מטפלי הילדים במרכז ״רפואות ילדים״ ישמח לעמוד לשירותכם. מאחלים לכולנו סתיו וחורף בריאים!

*ייעוץ זה אינו מהווה תחיליף לביקור או טיפול רפואי.

 

לתיאום עם פגישה וייעוץ עם מאיה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מאיה כץ מטפלת סינית בילדים ובתינוקות

מאיה כץ רוז Dipl CM PhD. מתמחה בטיפול בתינוקות וילדים ברפואה סינית בשיטות עדינות. מטפלת בתינוקות, אמהות ומשפחות צעירות. מטפלת בדיקור קוסמטי.

מאיה הינה בוגרת 4 שנות לימוד בקמפוס ברושים, המועדון לספורט אוניברסיטת ת"א, בלימודי רפואה סינית וצמחי מרפא סיניים ותזונה. בעלת הסמכה מטעם האגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ