בחנות ספרים קטנה וחשוכה לספרי יד שניה, מצאתי ספר בן קרוב למאה שנה שנכתב על ידי רופא אמריקאי, ד״ר ג׳קסון. הוא מספר שם שיום אחד הגיעה למרפאה הצמודה לביתו, אישה עם תינוק חולה. לאחר שבדק את התינוק נתן לה עצות לטיפול הולם בבית. היא מצידה ענתה לו: ״למה שאקשיב לך ולעצות שלך? אפילו בעצמך אתה לא יודע לטפל״. אחרי שהתעשת מהמבוכה שהאם הזו גרמה לו, אכן הודה, ״בקושי עליתי את שלוש המדרגות שהובילו לביתי״.

בעקבות הארוע הזה, דר׳ ג׳קסון עשה שינוי משמעותי באורח החיים שלו והביא את עצמו מאדם שעמד על פי קיברו, לאדם בריא וחיוני שמשתתף בתחרויות ריצה ארוכות כשהוא בן 80.

יש לנו קושי לקבל עצה רפואית מרופא לא בריא, עצה קוסמטית מקוסמטיקאית עם עור מחוטט, או נעליים מסנדלר יחף.

אבל כשבעל מקצוע לוקח אחריות על מצבו ולומד על בשרו איך לטפל בתחלואה ולרפא אותה, כבר יש לו ערך מוסף גדול מאד ממה שלמד על בשרו, ולא רק מתאוריות או ספרים. כך חוויותיי האישיות מהתמודדות עם פיברומיאלגיה עוזרות לי לסייע למטופלות ומטופלים שסובלים מהתסמונת הזאת.

אבחון פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היתה ועודנה קשה לאיבחון, ובמשך זמן רב נאמר למטופלים שסבלו ממנה שזה ״נמצא בראש שלך״.

בדיקות MRI שנעשו לאחרונה מגלות שבאמת יש קשר למה שנמצא בראשינו, כלומר במח, אבל לא במובן המקורי אליו התכוונו.

פיברומיאלגיה היא תסמונת מורכבת, מבלבלת ומגבילה, שאפשר לצאת ממנה. הטיפול דורש סבלנות וכנות רבה מול עצמנו, במיוחד בהנתן שהכאבים והעייפות מתישים נפשית ופיזית ונוטים להוות מכשול בפני עצמם ביוזמה טיפולית. כמו שאמרה לי מטופלת: ״אין לי אפילו כח להרים את עצמי ולהגיע אלייך״.

הטיפול בקליניקה במחלה

אצלינו בקליניקה מתרחשים תהליכים איטיים, כמו מתבשלים בבישול ארוך על אש קטנה, עד להבשלה והחלמה.

כשמגיעה מטופלת לתהליך כזה אנחנו בוראות שוב את הבריאות שלה. מרכיבות את הפאזל הגופני-נפשי, מאחות שברים ומתליאות קרעים. זה אמנם לוקח זמן ארוך, אבל כבר החזרה לתיפקוד מינימלי, מראה שההשקעה משתלמת.

״היום הצלחתי לקום בקלות, להתארגן, ולקחת את הילד לגן״, כתבה לי מטופלת בהרגשת ניצחון. הדברים הכי טריוויאליים שלא התאפשרו קודם, חוזרים שוב לשיגרה. אין לתאר את האושר של מטופל שמצליח שוב לישון טוב, ולהתעורר נינוח.

המחקר האקדמי המעמיק שעשיתי, יחד עם חוויית ההחלמה האישית נותנות לי רקע רחב שאני יכולה להעניק למטופלות והמטופלים. הטיפול מתנהל בכמה מישורים וכולל דיקור סיני , טיפולי מגע, יעוץ תזונתי, צמחי מרפא, תנועה, תודעה, ושינויי אורח חיים.

לפרטים אודות טיפולי פיברומיאלגיה ולקביעת תור

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

יעל שפירומטפלת ברפואה סינית מאז 2006. מתמחה ברפואת נשים, ילדים, מחלות כרוניות ואוטואימיוניות.

בעלת תואר שני ותואר דוקטור ברפואה סינית מ-Pacific College of Oriental Medicine.

מרצה ומנחה קלינית ב-PCOM, מטפלת ב- Mount Sini Hospital, מנהלת ובעלים של קליניקות בניו ג'רזי וניו יורק, מורה ומטפלת באיינגר יוגה מ- 1999.

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ