רפואת התדרים של ריונקס במחקר In Vitro על השפעותיו המיטיבות של ה Mini Rayonex על שלמות מחסום המעי

בשנים האחרונות זוכה הביטוי "מעי דליף"– Leaky gut לתשומת לב רבה בבלוגים רפואיים ובמדיה החברתית.  סביר להניח שהרופא שלכם לא יכיר את המונח הזה. תסמונת המעי הדליף הנקרא גם בשם – increased intestinal permeability – חדירות יתר של המעי, הוא אמנם חדש במקצת והמחקרים לגביו הם יחסית מעטים  . עם זאת, ישנו מאמץ גובר לפתח תרופות על מנת להתמודד עם ההשפעות שלו.

לאפיתל המעי, שעוביו רק שכבת תאים אחת, יש שני תפקידים עיקריים. הראשון הוא יצירת מחסום פיזי בין חלל המעי לבין הגוף.  השני הוא לאפשר קליטה יעילה של חומרים חיוניים מחלל המעי ולייצור רקמה רירית, פפטידים אנטי-מיקרוביאליים וציטוקינים ,להם תפקידי הגנה ותכונות לוויסות מערכת החיסון.

כאשר אפיתל המי פועל כראוי, הוא יוצר מחסום צפוף השולט בחומרים הנספגים בזרם הדם. לעיתים עשויים להיות סדקים או חורים גדולים, המאפשרים למזון מעוכל חלקית, לרעלים ולפתוגנים לחדור לרקמות שמתחתיו. זה עלול ליצור דלקות ושינויים בפלאורת המעיים שעלולים להוביל לבעיות במערכת העיכול בפרט ובגוף בכלל. מחקרים רבים היום מראים ששינויים בחיידקי המעיים ודלקות מהווים מאפיין שכיח בהתפתחות של מספר מחלות כרוניות נפוצות.

מחקר זה בדק האם השימוש במכשיר ה Mini-Rayonex, המפיק טווחי תדרים מסויימים עשוי לקדם את שלמות המעי ומחסום המעיים.

לשם הניסוי, ביצעו תרבית תאי אפיתל מעיים (IPEC-J2) על צלוחיות כדי לבנות מחסום מעי תוך כדי חשיפה אל מכשיר ה Mini-Rayonex שבו  אנטנה בי פולארית .

במקביל, טופלו תרביות תאים לשם בקרה, אך הן נחשפו למכשיר Mini-Rayonex שאינו פעיל ושאין בו את האנטנה הבי-פולארית (=פלצבו).

התנגדות חשמלית טרנס-אפיתלית (TEER) נמדדה לשם אינדיקציה לשלמות מחסום המעי.

בהמשך, מחסום המעי משתי קבוצות הניסוי היה חשוף לסירוגין ל-500 ול-1,000 מיקרומטר H2O2 למשך 30 שעות וההתנגדות החשמלית נמדדה שוב.

בנוסף, מדדו את ההשפעה של שני מכשירי ה-Mini-Rayonex (האמיתי והפלצבו) על תהליך התחדשות של תאי אפיתל המעיים בתנאים של עקה חמצונית. את הבדיקה ביצעו באמצעות מדידה של קצב היסגרות האזור (בין תאי האפיתל) שאין בו תאים.

 

נמצא כי חשיפה של התאים למכשיר ה-Mini-Rayonex האמיתי חיזקה את מחסום המעי ביותר מ-30% לעומת מכשיר ה Mini-Rayonex שאינו פעיל. יתרה מזאת, מחסום המעי שהתחזק בעקבות החשיפה למיני ריונקס היה באופן משמעותי עמיד יותר-ב 20%  בחשיפה אל 500 מיקרומטר H2O2 וב-30% כלפי 1,000 מיקרומטר H2O2 .

בהתאם לנאמר לעיל התוצאה הייתה שתהליך ההתחדשות לאחר טראומה או פציעת תאי אפיתל מעיים, הואץ על ידי מכשיר ה-Mini-Rayonex הפעיל, בלמעלה מ-12% בהשוואה  למכשיר הMini Rayonex הלא פעיל

מסקנה: השימוש במכשיר ה-Mini-Rayonex מביא לשיפור בשלמות המעיים ובמחסום האפיתל, בתפקוד והתחדשות, אשר עשויים לשפר ולשמור על רווחה ובריאות מערכתית.

מטפל ברפואת תדרים וברפואה סינית.
מומחה לבעיות כאב, הפרעות שינה,
איבחון וטיפול ברגישות/ אי סבילות.

לתיאום עם פגישה וייעוץ עם

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שתפו את המאמר

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ