האביב לגמרי כאן ואנחנו כבר רוצים להתנער מאבק החורף ולצאת סוף סוף מהגולם שלנו – להתעופף כפרפרים חופשיים. השנה, יותר מבכל שנה, אחרי שישבנו לבד בחשכת הקורונה, יש צורך באוורור וניקוי אביב. זה הזמן לכבות את התנורים והמזגנים, לפתוח את החלונות לרווחה, ולתת לשמש המחטאה ולאויר הצח להכנס הביתה עם הרוח המנפנפת את הוילונות ועוברת כמו פיית טיהור הבית.

ניקוי אביב זה לא רק הסרת קורי עכביש מפינות נסתרות, או מעבר תזונתי חד לשייקים ירוקים.

ניקוי אביב מתבטא קודם כל בהבנה שאנחנו בתקופת מעבר והתחדשות. זה זמן מושלם לנקות כל פן בחיינו, לזרוק מה שלא צריך, לחדש ולנקות אזורים אותם אנחנו רוצים לטפח.

בעולם בו יש הרבה פעילות דיגיטלית/ וירטואלית- כדאי לשים לב לנקות גם שם. לצאת מקבוצות שכבר אין לנו מה לעשות בהם, להוריד אפליקציות מיותרות שתופסות מקום, ולחשוב לאן פננו הלאה.

תזונה מותאמת לאביב

מטופלים פונים אלי בבקשה להמלצות תזונתיות ומתפלאים לשמוע על מעבר עדין ללא צומות חריפים. אנחנו עוברים מתזונה של מזונות כבדים המבושלים בבישול ארוך, למזונות קלים יותר. משורשים, לעלים ירוקים ופרחים. מקדרות חמות, לירקות מוקפצים ואפילו טריים. משלבים את הטעם החמוץ והמר של האביב ומסתכלים מה גדל בחוץ (חמציצים, לימונים, עלים, פרחי כובע נזיר).

פעילות גוף ונפש

זה הזמן לצאת להליכות בחוץ, לשלב מתיחות, יוגה וטאי צ׳י באויר הפתוח, ולפגוש חברים. צחוק ושירה מרעידים את החזה, משחררים חסימות בכל הגוף ובעיקר בחלקו העליון. זה הזמן לשיר בקולי קולות באוטו, במקלחת, ובכל הזדמנות אפשרית.

הברשת הגוף במברשת יבשה לפני המקלחת תזרים את הדם ותעזור בניקוי מערכת הלימפה, כמו גם קפיצות בטרמפולינה ודילגית.

ניקוי מגירות ומדפים, נשמע כמו ניקוי הבית, שלא קשור לגוף, אבל הוא מזכך נפש, משחרר ועושה הרגשה כללית טובה במרחב.

לבסוף, תרגול מדיטציה או מיינדפולנס, ינקה את המיינד וירגיע את מערכת העצבים- ניקוי שכדאי לעשות יום יום.

אביב בריא ושמח !

יעל שפירו

יעל שפירא

מטפלת ברפואה סינית מאז 2006. מתמחה ברפואת נשים, ילדים, מחלות כרוניות ואוטואימיוניות. בעלת תואר שני ותואר דוקטור ברפואה סינית

למידע נוסף >

אינסטגרם
הצטרפו לקבוצת הפייסבוק
טלפון
צרו קשר

משרת/ת במילואים? מגיעה לך

הטבה מהמדינה ברפואות!

כל מי ששרת.ה לפחות 30 יום החל מה 7.10 במסגרת צו חירום, זכאי.ת לסיוע חד-פעמי מהמדינה למימון טיפול רגשי, נפשי ומשלים. ניתן לממש ההטבה גם לטובת טיפולים בבן/בת הזוג וילדים מתחת לגיל 14.ניתן למימוש עבור טיפולים במרכז רפואות, להגיש את הקבלות לקרן המילואים – ולקבל החזר מהמדינה

פתיחת שיחה עם נציג
שוחחו איתנו
שלום!
נשמח לעזור לך, לחץ/י כאן ליצירת קשר בווטסאפ